Allsale - Logotype
  Supersök
 
 
  Sök varumärke
 
Visa
MasterCard
Klarna Faktura Konto
Postförskott
DHL
UPS
 
 

Fraktvillkor

Vi på Allsale of Brands AB har ambitionen att ha snabba leveranser, fraktfritt inom Sverige och hög service.

 

Leverans & Fraktavgift

Levereras sker till ditt närmaste utlämningsställe. Om kollit är skrymmande, rings du upp av transportören för att komma överens om hur leveransen ska ske. Kollinummer aviseras vanligtvis till din mail, så att du lätt kan följa ditt paket. När paketet är framme får du ett sms med kollinummer till angivet mobilnummer, som du kan använda när du ska hämta ut ditt paket.

 

Om en beställd vara är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveranstid för att godkänna senare leverans eller makulera beställningen. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor kommer vi att dela upp din leverans. 

 

Alla varor skickas fraktfritt inom Sverige. Ring eller maila oss om frakter till andra länder. Vi har bra frakter med Posten, UPS, DHL och Schenker.

 

Leveranser och leveranstider
Vår normala leveranstid är 1-3 arbetsdagar (vardagar) från det datum då vi har mottagit din beställning. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara något längre. Information om leveranstider och lagerstatus bekräftas snarast efter köp, om inte information fås från vår hemsida.  Meddelande om ev. avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan får du i samband med orderbekräftelsen. Du har då givetvis rätt att annullera eller ändra din beställning. Vårt normala sätt att frakta dina produkter är med Posten, vid större skrymmande försändelser skickas dessa med bilfrakt. Fraktkostnaden är beroende på vikt och storlek och kommer automatiskt att beräknas allt eftersom du kompletterar din order med varor. 
Vid försenad leverans kommer vi att meddela dig detta genom e-post. Som kund har du rätt att häva köpet vid eventuella leveransförseningar. Hävning av köpet skall alltid ske skriftligen till oss. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Vi står för transportrisken dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.  Skulle en vara/emballage vara skadat vid ankomst vänligen anmäl detta inom skälig tid till utlämningsställe, chaufför eller oss. Vid dolda fel, ta kontakt inom skälig tid med oss då du upptäcker dem.

 

En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut om du så önskar eller betalar tillbaka pengarna samt fraktkostnaden. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. Restorder
Skulle någon av de produkter som Ni har beställt vara restnoterade kan vi i vissa fall delleverera din order men som kund hos oss behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.

 

Retur

Kunden står för fraktkostnad vid retur.

 

Ej utlösta order
Löser du inte ut ditt paket kommer vi automatiskt att debitera dig för våra fraktkostnader samt en administrativ avgift på 150kr. Denna kostnad kommer att dras av vid återbetalning till dig, alternativt om du är fakturakund så kommer denna kostnad att faktureras mot Er. 

 

Transportskada
Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, rekommenderar vi dig att snarast anmäla detta till oss. Vi skickar för närvarande endast produkter inom Sverige.

 

Outlösta paket
För paket som inte löses ut hos Posten inom 30 dagar, förbehåller sig butiken rätten att debitera kunden för vår fraktavgift samt Postens returfrakt till oss.

 

Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss på Allsale of Brands AB för vidare instruktioner.

 

Vi rekommenderar att felaktig eller skadad vara reklameras snarast möjligt. Vid återsändelse av en felaktig eller skadad vara står butiken för frakten och eventuell ersättningsleverans. Vi rekommenderar/önskar att varan återsänds väl emballerad och i originalförpackning med bifogad beskrivning av felaktigheten. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig.

 

Force Majeure
Butiken är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet.

 

Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.

 

Övrigt
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll.

Vi rekommenderar

2 450,00 SEK

1 295,00 SEK

2 875,00 SEK

Newport Handduk Fisher Island 2-p Liten Röd

229,00 SEK

1 250,00 SEK

Harleqin Adele Breeze 140x200

5 300,00 SEK

Artwood Korg  Autumn Leaf Croco

1 550,00 SEK

Allsale of Brands AB

Datavägen 12A

S-436 32  ASKIM

SWEDEN

 

Tel  070 555 39 21

Nyheter
Om Allsale of Brands
Köpvillkor
Fraktvillkor
Mitt konto
Kontakta oss
Kundtjänst
Returhantering